Online shopping vinder frem, og der er derfor mange virksomheder, der oplever at få flest nye kunder på internettet. For når folk har et utæt armatur på toilettet, et råddent træ der skal fælles eller et bulet trægulv, der skal fræses, hiver de først deres smartphone frem og googler et par ord som ”VVS Aalborg”. Og så godt som altid vil de i søgeresultaterne finde et firma, der kan hjælpe dem. Men at dit firma er digitalt til stede, er selv i moderne tider ikke nok.
Spørgsmålet bliver, hvordan du fysisk/analogt kan gøre opmærksom på dit firma? Det kan du med fx sponsorater, løbesedler og annoncer i den trykte avis, men du kan også bruge dine medarbejdere.
Skaf merchandise med logo
Vil du på samme tid gøre dine medarbejdere til en form for brandambassadører og udføre employee branding (hvor du får dem til at identificere sig med firmaet og dets mission), så overvej at sætte noget merchandise med logo i omløb. For merchandise med logo øger brandets synlighed og skaber loyalitet, og der er mange slags produkter, du kan få firmaets logo på, fx muleposer og skriveartikler.
Styrk medarbejderengagement og -loyalitet
Gør du det til et gode at give ansatte i firmaet produkter, de kan bruge i deres dagligdag, som bærer virksomhedens logo, vil de – i takt med at de bruger produkterne ude i samfundet – sprede kendskab til dit firma. Og forhåbentlig vil adgangen til praktiske goder som nøgleringe, elektronik og homewear udstedt af firmaet føre til styrket medarbejderengagement og -loyalitet, da de får mere end lønnen.
Smæk dit logo på alskens ting
Merchandise med logo kan derfor tjene to formål, og kun fantasien sætter grænser for, hvilke produkter du kan smække firmaets logo på og sende i omløb blandt dine ansatte, som så dels føler taknemmelighed for gaven, og dels tager tingene med sig ud i den store verden, så andre ser logoet.